Πρόταση για τη δημιουργία συνεργατικού φορέα μεταξύ των Δήμων Καλαβρύτων, Αιγιαλείας και του ΟΣΕ, που θα έχει υπό την ευθύνη του τη λειτουργία και την τουριστική ανάπτυξη του Οδοντωτού σιδηρόδρομου, ετοιμάζεται να παρουσιάσει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών ο δήμαρχος Καλαβρύτων Θανάσης Παπαδόπουλος.
Αφορμή γι΄αυτή την πρωτοβουλία αποτέλεσαν τα επαναλαμβανόμενα περιστατικά διακοπής λειτουργίας της γραμμής λόγω των κατολισθήσεων, που έχουν προκαλέσει σημαντική ζημιά στην τουριστική οικονομία της περιοχής, όπως δήλωσε ο δήμαρχος Καλαβρύτων Θανάσης Παπαδόπουλος.
Από τον περασμένο Σεπτέμβριο ο Οδοντωτός έχει διακόψει τέσσερις φορές τα δρομολόγια, λόγω της μετακίνησης μεγάλης ποσότητας φερτών υλικών στο 5ο χλμ. της γραμμής Διακοπτό–Καλάβρυτα.
Το τρένο είναι μέσο ιδιαίτερης αξίας για την περιοχή των Καλαβρύτων, λόγω της αυξημένης επισκεψιμότητας. Μεταφέρει εκατοντάδες επισκέπτες καθημερινά και δεν είναι μόνο μαθητές από σχολικές εκδρομές, αλλά και Ελληνες και ξένοι τουρίστες που επιλέγουν τη γραφική διαδρομή του Οδοντωτού μέσα από το φαράγγι του Βουραϊκού.
Ωστόσο, από την έρευνα που έγινε το τελευταίο διάστημα λόγω των επαναλαμβανόμενων διακοπών της γραμμής, ο δήμαρχος Θανάσης Παπαδόπουλος δήλωσε ότι προκύπτει πως το τουριστικό τρένο του Οδοντωτού, όπως και αυτό του Πηλίου, δεν περιλαμβάνονται στη σύμβαση πώλησης των τρένων του ΟΣΕ στη Hellenic Train. Για κάποιον λόγο που δεν έχει διευκρινιστεί, τα δύο τουριστικά τρένα τα λειτουργεί η Hellenic Train, αλλά ανήκουν στον ΟΣΕ, ενώ είναι άγνωστο πως διαχειρίζονται τα μεγάλα έσοδα.
Εάν ισχύει κάτι τέτοιο, τότε οι Δήμοι Καλαβρύτων και Αιγιαλείας έχουν άμεσο ενδιαφέρον να συγκροτήσουν έναν κοινό φορέα διαχείρισης μαζί με τον ΟΣΕ, ώστε να ωθήσουν τη λειτουργία του Οδοντωτού και την ανάπτυξή του, τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος.
Ο δήμαρχος είπε ότι το τρένο μεταφέρει κάθε χρόνο περίπου 100.000 επιβάτες με 19 ευρώ εισιτήριο μετ΄επιστροφής, δηλ. 1,9 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Το ποσό δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητο, αλλά για τη Hellenic Train μπορεί να μην αποτελεί προτεραιότητα. Για τον λόγο αυτό σε συνεργασία με τον ΟΣΕ και την κατάλληλη ενίσχυση και των δύο Δήμων, θα μπορούσε να γίνει η κατάλληλη ανάπτυξη του τρένου, συμπλήρωσε ο κ. Παπαδόπουλος.
Επίσης, σε περιπτώσεις που σημειώνονται κατολισθήσεις, οι δύο Δήμοι θα μπορούσαν να συνδράμουν άμεσα και να επιλύουν τα προβλήματα σε διάστημα 1–2 ημερών, αντί 1–2 εβδομάδων που χρειάζεται σήμερα ο ΟΣΕ.
Παράλληλα, οι δύο Δήμοι θα μπορούσαν να ενδιαφερθούν περισσότερο για τη συντήρηση και ενίσχυση της γραμμής, να αναπτύξουν το μάρκετινγκ του τρένου, να αναλάβουν ακόμα και την υποδοχή και ξενάγηση των επιβατών, με τα ανάλογα οφέλη για όλες τις συνεργαζόμενες πλευρές.
Το τρένο πρέπει να περιέλθει στην τοπική κοινωνία για να ενισχύει τη λειτουργία του και να επωφεληθεί περισσότερο από αυτό, τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος, που αποκάλυψε ότι πριν από δύο εβδομάδες έγινε μία προκαταρκτική σύσκεψη στο γραφείο της υφυπουργού Μεταφορών Χριστίνας Αλεξοπούλου με τον πρόεδρο του ΟΣΕ Παναγιώτη Τερζάκη και την ερχόμενη Τρίτη επίκειται μια νέα, διευρυμένη σύσκεψη, όπου το θέμα αυτό θα τεθεί σε βάση μιας αναλυτικής συζήτησης
9 Νοεμβρίου 2023
0 Comment
448 Views