Η Σύνοδος των Πρυτάνεων έκανε αποδεκτή την ερμηνευτική εγκύκλιο του υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκου Πιερρακάκη και συμφώνησε στην ψηφιακή διεξαγωγή των εξετάσεων του εξαμήνου.
Με την ίδια ακριβώς μέθοδο θα ολοκληρωθούν και τα μαθήματα στις σχολές που υπάρχει ζήτημα με τις καταλήψεις και είναι σε εκκρεμότητα ακόμη η ολοκλήρωση των μαθημάτων.
Στο μεταξύ, νωρίτερα εκδόθηκε ανακοίνωση της έκτακτης Συνόδου των Πρυτάνεων για το θέμα της διεξαγωγής της εξεταστικής διαδικτυακά στις σχολές που τελούν υπό κατάληψη.
Όπως αναφέρεται «προτεραιότητα για τη Σύνοδο των Πρυτάνεων αποτελεί η ομαλή ολοκλήρωση των εκπαιδευτικών διαδικασιών με την αξιοποίηση και των εξ αποστάσεως μεθόδων, εφόσον αυτές απαιτηθούν. Για τον σκοπό αυτό τα ΑΕΙ με αποφάσεις των Συγκλήτων τους θα καθορίσουν τα διαθέσιμα τεχνικά μέσα και το βέλτιστο χρονικό πλαίσιο».
Η ανακοίνωση:
«Σήμερα Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης έκτακτη συνεδρίαση της Συνόδου των Πρυτάνεων με θέμα “Διεξαγωγή εκπαιδευτικής διαδικασίας στα Πανεπιστήμια” με τη συμμετοχή του Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κ. Κυριάκου Πιερρακάκη, και του Γενικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Καθηγητή Οδυσσέα Ζώρα.
Συζητήθηκε σε εποικοδομητικό κλίμα το πλαίσιο διεξαγωγής της εκπαιδευτικής διαδικασίας όσον αφορά την εξ αποστάσεως εκπαίδευση για υλοποίηση του διδακτικού εξαμήνου και την εξ αποστάσεως αξιολόγηση για τη διενέργεια των εξετάσεων. Προτεραιότητα για τη Σύνοδο των Πρυτάνεων αποτελεί η ομαλή ολοκλήρωση των εκπαιδευτικών διαδικασιών με την αξιοποίηση και των εξ αποστάσεως μεθόδων, εφόσον αυτές απαιτηθούν. Για τον σκοπό αυτό τα ΑΕΙ με αποφάσεις των Συγκλήτων τους θα καθορίσουν τα διαθέσιμα τεχνικά μέσα και το βέλτιστο χρονικό πλαίσιο.
Οι πρυτανικές αρχές των ελληνικών ΑΕΙ υπηρετούν με αίσθημα ευθύνης τα πανεπιστήμια σε όφελος της ακαδημαϊκής κοινότητας και της ελληνικής κοινωνίας. Η Σύνοδος εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά της για τη στοχοποίηση των πρυτανικών αρχών, με αποκορύφωση την εισαγγελική παρέμβαση.
Η Σύνοδος επαναδιατύπωσε για μια ακόμη φορά την ανάγκη ενίσχυσης του δημόσιου Πανεπιστημίου».