«Χρόνια Πάθηση και Αναπηρία» ήταν η εκδήλωση που διοργανώθηκε από την Περιφερειακή Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία Δυτικής Ελλάδας & Νοτίων Ιονίων Νήσων – Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, το πρωί του Σαββάτου 11 Μαΐου στο πλαίσιο του 12ου Forum Ανάπτυξης.
Συντονιστής ο Αντώνιος Χαροκόπος, Αντιπρόεδρος Ε.Σ.Α.μεΑ, Πρόεδρος Π.ΟΜ.Α.μεΑ Δ.Ε. & Ν.Ι.Ν. που αναφέρθηκε στην σπουδαιότητα της συνεδρίας, καθώς αναδεικνύονται μια σειρά από προβλήματα των ασθενών.
*Η Αγλαΐα Σαλαμούρα, Πρόεδρος Συλλόγου Πρόληψης και Βοήθειας Ατόμων με Θαλασσαιμία (Μεσογειακή Αναιμία) «Πάτρα 82’», αναφέρθηκε στην « Θαλασσαιμία ως χρόνια πάθηση». Oυσιαστικά πρόκειται για ασθένεια που οδηγεί τα ερυθρά αιμοσφαίρια να παίρνουν σχήμα δρεπανιού και να προκαλούν σοβαρές βλάβες στον οργανισμό. Οι μεταγγίσεις αίματος είναι μια μέθοδος αντιμετώπισης της ασθένειας. Η μετάγγιση διαρκεί έως τέσσερις ώρες και γίνονται κάθε τρεις με τέσσερις εβδομάδες. Μετά τη μετάγγιση ο οργανισμός λαμβάνει υψηλές ποσότητες σιδήρου και προκαλούνται αρκετές βλάβες.
*Η Ανδρομάχη (Μάχη) Σαλαμαλίκη Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Αντιρευματικού Αγώνα «ΕΛ.Ε.ΑΝ.Α.»- Παράρτημα Πάτρας, μίλησε για τις « θεραπευτικές ιδιότητες των ιαματικών νερών στις ρευματικές παθήσεις». Η Ελλάδα είναι μια από τις πιο πλούσιες χώρες με ιαματικές πηγές, καθώς υπάρχουν 65 λουτροπόλεις. Ωστόσο, δεν γίνονται σε όλες τις λουτροπόλεις ιαματικά μπάνια. Υπάρχουν διάφορες μορφές θεραπείες μέσω του νερού, πολλές από τις οποίες είναι καθοριστικές για την πορεία του ασθενούς. Εξετάζεται επίσης παράλληλα το είδος της ιατρικής θεραπείας για την ασθένεια που υπάρχει, προκειμένου να υπάρχει σημαντικός συνδυασμός.
*Ο Νικόλαος Χουλιάρας, Πρόεδρος Πανελληνίου Συλλόγου Παραπληγικών-Παράρτημα Αχαΐας εξήγησε ποια είναι τα «Προβλήματα υγείας στην τετρα/παραπληγία και τρόποι άμβλυνσης αυτών». Τονισε την ανάγκη παρακολούθησης των ατόμων από πολλές ειδικότητες για να αντιμετωπίσουν τις επιπλοκές. Ο λόγος είναι ότι ο οργανισμός καταπονείται και υπάρχει ανάγκη ενίσχυσης του ανοσοποιητικού. Ανέφερε επίσης ποια είναι τα χρόνια προβλήματα των τετρα/παραπληγικών και οι δυσκολίες στην καθημερινότητά τους.
* Ο Χαράλαμπος Κοτζαμανίδης, Ταμίας Σωματείου Ατόμων με Νόσο του Crohn και Ελκώδη Κολίτιδα Π.Ε. Αχαΐας, υπογράμμισε ποια είναι η «σημασία της αποδοχής της χρόνιας νόσου». Εξήγησε ότι ψυχολογία παίζει καθοριστικό ρόλο στα αυτοάνοσα νοσήματα και είναι σημαντική η ενίσχυση των ασθενών να αντιμετωπίσουν το φόβο και την ανασφάλεια που τους ακολουθεί. Η κόπωση και πόνος στα άτομα με Ελκώδη Κολίτιδα έχει επιπτώσεις στα ίδια και κυρίως στον τρόπο εισόδου τους στην αγορά εργασίας.
Στη δεύτερη ενότητα αναδείχτηκε το πρόβλημα της « πρόσβασης στο σχολείο μέσα από τα ματιά ενός μαθητή με αναπηρία».
Συντονιστής ο Γιώργος Παλαμάρης, Δημοσιογράφος, Μέλος Ένωσης Προστασίας Φυσικού και Πολιτιστικού Περιβάλλοντος Κορινθιακού-Πατραϊκού «Ο ΝΗΡΕΑΣ».
Ο Κωνσταντίνος Κακούρος φοιτητής Πληροφορικής, Άτομο με κινητική αναπηρία αναφέρθηκε στην δική του εμπειρία. Παράλληλα έγινε προβολή ενός ντοκιμαντέρ με τίτλο « ανελκυστήρας», όπου περιγράφηκε η περιπέτειά του. Ο Κωνσταντίνος γεννήθηκε με κινητικά προβλήματα και μέσω του συγκεκριμένου ντοκιμαντέρ θέλησε να δώσει ένα σημαντικό μήνυμα για τα άτομα με αναπηρία, να μην το βάζουν κάτω και να έχουν δύναμη.
Ο ίδιος μιλώντας δημόσια στο κοινό τόνισε την ανάγκη προσβασιμότητας παντού και περιέγραψε τα προβλήματα που ο ίδιος αντιμετωπίζει.
«Αυτή τη στιγμή όλες οι ράμπες έχουν μεγάλη κλίση και όχι δέκα με δώδεκα μοίρες. Προσπαθώντας πριν από χρόνια να ανέβω σε μια ράμπα έπεσα γιατί είχε ένα αυλάκι νερού», υπογράμμισε.
H Ιωάννα Θωμοπούλου, Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, αναφέρθηκε για τον ρόλο των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση.
Σημείωσε την ανάγκη να υπάρξει μια κουλτούρα σεβασμού των ατόμων με αναπηρία, ωστόσο στην πράξη κάτι τέτοιο δεν γίνεται. Υπάρχει μεγάλη δυσκολία ένταξης των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση, όπως μάλιστα καταγράφονται και από τις κατά καιρούς αναφορές του Συνηγόρου του Πολίτη. Δεν υπάρχει η δυνατότητα προσβασιμότητας στους χώρους εκπαίδευσης και το κυριότερο δεν υπάρχουν διαθέσιμα μέσα μεταφοράς για να έχουν την δυνατότητα να φθάσουν στο σχολείο.