Μία τεχνική βλάβη στη Microsoft έθεσε εκτός λειτουργίας επιχειρήσεις όπως τράπεζες, αεροπορικές εταιρείες, εταιρείες τηλεπικοινωνιών, τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί και σούπερ μάρκετ σε όλο τον κόσμο, μετά την εμφάνιση οθονών σφάλματος (blue screen of death) σε σταθμούς εργασίας Windows σε όλο τον κόσμο.
Συγκεκριμένα, προβλήματα εντοπίστηκαν και στους βρετανικούς σιδηροδρόμους, αλλά και σε αεροδρόμια στην Ισπανία και την Γερμανία. Σύμφωνα με εκπρόσωπο του αυστραλιανού υπουργείου Εσωτερικών, όλο αυτό φαίνεται πως συνδέεται με προβλήματα που αντιμετωπίζει η εταιρεία παροχής υπηρεσιών κυβερνοασφάλειας Crowdstrike.
Χωρίς προβλήματα το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος
Δίχως ιδιαίτερα προβλήματα εξελίσσεται η αεροπορική κίνηση και η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Ελευθέριος Βενιζέλος. Και τούτο παρά τα προβλήματα λειτουργίας που αντιμετωπίζουν άλλα μεγάλα αεροδρόμια διεθνώς, στα πληροφοριακά τους συστήματα.
Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε πριν λίγο στο ΑΠΕ-ΜΠΕ στέλεχος στον τομέα επικοινωνίας του Αεροδρομίου, μόνον ορισμένες εκ των αεροπορικών εταιρειών έχουν εμφανίσει προβλήματα λειτουργίας στα πληροφοριακά τους συστήματα τα οποία όμως υπερβαίνουν με καταφυγή σε … παραδοσιακές μεθόδους Check In (χρήση καρτών κλπ). Δεν έχουν παρατηρηθεί προβλήματα ή καθυστερήσεις πτήσεων, πέραν του συνήθους.
Προβλήματα σε σιδηροδρομικές εταιρείες στο Ηνωμένο Βασίλειο
Μια μεγάλη σιδηροδρομική εταιρεία προειδοποίησε τους επιβάτες να αναμένουν διαταραχές, καθώς αντιμετωπίζει «εκτεταμένα προβλήματα στα πληροφοριακά συστήματα». Και τα τέσσερα εμπορικά σήματα της Govia Thameslink Railway – Southern, Thameslink, Gatwick Express και Great Northern – έκαναν αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: «Αυτή τη στιγμή αντιμετωπίζουμε εκτεταμένα προβλήματα πληροφορικής σε ολόκληρο το δίκτυό μας.
Οι ομάδες πληροφορικής μας διερευνούν ενεργά για να προσδιορίσουν τη βασική αιτία του προβλήματος. Δεν μπορούμε να έχουμε πρόσβαση στα διαγράμματα των οδηγών σε ορισμένες τοποθεσίες, γεγονός που οδηγεί σε πιθανές βραχυπρόθεσμες ακυρώσεις, ιδίως στα δίκτυα Thameslink και Great Northern.
Επιπλέον, επηρεάζονται και άλλα βασικά συστήματα, συμπεριλαμβανομένων των πλατφορμών μας για πληροφορίες πελατών σε πραγματικό χρόνο. Θα παρέχουμε πρόσθετες ενημερώσεις όταν μπορούμε. Εν τω μεταξύ, παρακαλούμε να ελέγχετε τακτικά το ταξίδι σας πριν ταξιδέψετε».