H αξιοποίηση των υφιστάμενων αερολιμενικών υποδομών, η ανάδειξη του καταλυτικού ρόλου και η περαιτέρω ενίσχυση του τομέα της αεροναυπηγικής σε ερευνητικό, επιστημονικό, αλλά και τεχνικό επίπεδο μπορούν να «απογειώσουν» τη Δυτική Ελλάδα, καθιστώντάς την πόλο για την ελληνική αεροπορία.
Αυτό ήταν το συμπέρασμα που εξήχθη από την μαραθώνια -18 ομιλητές- συνεδρία με θέμα «Aviation: Προοπτικές Ανάπτυξης της Αεροπορίας- Αεροναυπηγικής στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας» που πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου 23 Νοεμβρίου 2024 στο 27ο Forum Aνάπτυξης 2024.
Στην οργάνωση της συνεδρίας συμμετείχαν η Οργανωτική Επιτροπή του 27ου Forum Ανάπτυξης, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Επιστημονικό Πάρκο Πατρών, το Ινστιτούτο Βιομηχανικών Συστημάτων, το Ίδρυμα Τεχνολογίας και Έρευνας / Ινστιτούτο Επιστημών Χημικής Μηχανικής και ο Σύνδεσμος Τεχνολογικών Επιχειρήσεων Δυτ. Ελλάδας.
Τον συντονισμό της εκδήλωσης πραγματοποίησε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Επιστημονικού Πάρκου Πατρών, Βασίλης Λουκόπουλος ,ο οποίος εισαγωγικά ανέφερε πως «στόχος της εκδήλωσης είναι να επιτευχθεί δικτύωση όλων όσοι εμπλέκονται σε περιφερειακό επίπεδο με το aviation, ώστε να αναδειχτεί η δυναμική του τομέα και να αξιοποιηθούν όλα τα πλεονεκτήματα προς όφελος του τόπου μας».
Τους λόγους για τους οποίους αποφασίστηκε η διοργάνωση της συγκεκριμένης εκδήλωσης εξήγησε εκ μέρους της Οργανωτικής Επιτροπής, ο εκδότης της εφημερίδας «Σύμβουλος Επιχειρήσεων», Παναγιώτης Γιαλένιος, επισημαίνοντας ότι στην μακρά διαδρομή του στο χώρο των εκδόσεων και συνεδρίων είχε την ευκαιρία να γνωρίζει ανθρώπους ερευνητές, καθηγητές, εκπαιδευτές, κ.ά. που είχαν μεγάλο ενδιαφέρον για τον συγκεκριμένο τομέα, ο οποίος όπως είπε, συνδυάζει ερευνητική και επιχειρηματική δραστηριότητα και εξωστρέφεια, ενώ η Δυτική Ελλάδα διαθέτει υποδομές και επιστημονικό δυναμικό που μπορούν να αξιοποιηθούν προς όφελος της τοπικής οικονομίας και κοινωνίας. «Στόχος μας είναι να γίνει μία πρώτο χαρτογράφηση του χώρου του aviation στη Δυτική Ελλάδα, πρώτο βήμα γιά την «επόμενη ημέρα» του κλάδου στην περιοχή», ανέφερε.
Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο Aντιπεριφερειάρχης Αχαΐας, Φωκίων Ζαΐμης, ο οποίος τόνισε πως «η αεροπορία είναι μία από τις πιο σημαντικές και γρήγορα εξελισσόμενες βιομηχανίες παγκοσμίως. Η αγορά που δημιουργείται γύρω από το πτητικό κομμάτι είναι ανεξάντλητη.
Η δημιουργία ενός aviation cluster of western Greece είναι μία εξαιρετική ιδέα που θα στηρίξουμε ουσιαστικά. Ήδη εξελίσσονται δράσεις της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος στήριξης του κλάδου, αλλά απαιτούνται πολλά ακόμη. Στη Δυτική Ελλάδα έχουμε σημαντικές υποδομές. Έχουμε αεροδρόμια τα οποία είναι ανεκμετάλλευτα, αν εξαιρέσουμε όσα έχουν παραχωρηθεί στην FRAPORT, όπως το Άκτιο.
Επίσης η Δυτική Ελλάδα είναι η μοναδική που είναι κάτοχος αεροδρομίου στο Επιτάλιο που έχει αδειοδοτηθεί, με αποτέλεσμα να αυξάνεται σημαντικά η εμπορική του αξία, η Αχαΐα έχει τρεις στρατιωτικές βιομηχανικές μονάδες, ανήκουμε στο uspace drones, ενώ σύντομα θα ξεκινήσουν δρομολόγια και τα υδροπλάνα».
Δ. Μούρτζης: Το Πανεπιστήμιο δυναμικά «παρών»
Πρώτος εισηγητής ήταν ο Δημήτρης Μούρτζης, Καθηγητής, Τμήμα Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών, Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Πατρών, Ιδρυτικό Μέλος και Εκπρόσωπος του Πανεπιστημίου Πατρών στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Κοινοπραξίας CLEAN AVIATION, ο οποίος ανέφερε πως το Πανεπιστήμιο Πατρών έχει μακρά παράδοση στο χώρο της αεροναυπηγικής, ενώ όπως είπε, το τμήμα έχει αναλάβει σημαντικά projects και έχει εργαστεί πάνω σε μεγάλα ερευνητικά προγράμματα. «Το Πανεπιστήμιο Πατρών είχε την τύχη να έχει σημαντική παρουσία στη νέα έκδοση του Clean Αviation και καταφέραμε μέσα από συντονισμένες δράσεις να δηλώσουμε ως πανεπιστήμιο δυναμικά «παρών». Αυτό σημαίνει ότι υπηρετείται και ερευνητικά αυτή η προσπάθεια και μέσα από τον ΕΛΚΕ. Το ζητούμενο είναι να δημιουργήσουμε ένα οικοσύστημα στη Δυτική Ελλάδα το οποίο θα λειτουργεί στο χώρο του aviation που είναι πολύ ανταγωνιστικός και απαιτεί εξειδίκευση», τόνισε.
Β. Λουκόπουλος: Το ΕΠΠ κόμβος καινοτομίας
Στη συνέχεια, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Επιστημονικού Πάρκου Πατρών Βασίλης Λουκόπουλος, παρουσίασε το Επιστημονικό Πάρκο, αναφέροντας πως είναι κόμβος καινοτομίας στην αεροπορία-αεροναυπηγική. «Το Επιστημονικό Πάρκο φιλοξενεί περισσότερες από 40 εταιρείες. Αποτελεί θερμοκοιτίδα και επιτυχαντή για νεοφυείς επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στους κλάδους: ΤΠΕ, Βιοτεχνολογία, Νανο-υλικά, Ενέργεια, Αεροναυπηγική, Τρόφιμα», τόνισε και παρουσίασε τις δράσεις των κόμβων καινοτομίας, μεταξύ των οποίων είναι: Ανάπτυξη τεχνολογιών UAVs και drones, Έρευνες για βιώσιμα καύσιμα και ενεργειακά αποδοτικά αεροσκάφη, Προηγμένα υλικά για ελαφρύτερες κατασκευές, Οργάνωση συνεδρίων και εκθέσεων με θέμα την αεροναυπηγική, Δημιουργία συνεργατικών έργων με βιομηχανικούς εταίρους, Εξειδικευμένα προγράμματα επιτάχυνσης για νεοφυείς επιχειρήσεις, Πρόσβαση σε κεφάλαια μέσω επενδυτών και επιδοτήσεων, Προγράμματα εξειδίκευσης για νέους μηχανικούς, Εργαστήρια για θέματα όπως η αεροδυναμική και οι τεχνολογίες UAVs, Συμμετοχή σε ευρωπαϊκά έργα και διαγωνισμούς, Προώθηση του κόμβου ως σημείου αναφοράς για την καινοτομία στη Νότια Ευρώπη.
Αλκ. Θωμάς: Προοπτικές και ευκαιρίες
Ο ιδρυτής ALTHOM GmbH, Αλκιβιάδης Θωμάς, παρουσίασε την δραστηριότητα της εταιρείας, η οποία ξεκίνησε από την Πάτρα, λέγοντας πως καλύπτει ένα ευρύτατο φάσμα εξειδικευμένων μηχανολογικών ηλεκτρολογικών, βιομηχανικών και υπηρεσιών πολιτικού μηχανικού όπως σχεδιασμό, ανάπτυξη, επικύρωση και επαλήθευση στους τομείς της αεροναυπηγικής, των ΑΠΕ και άλλων κλάδων της βιομηχανίας. «Επιλέξαμε την Πάτρα γιατί εδώ υπάρχει ένα εξαιρετικό πανεπιστήμιο με αποφοίτους υψηλού επιπέδου, ωστόσο πρέπει να γίνουν βήματα για τη βελτίωση του επίπεδου της πρακτικής άσκησης. Η βιομηχανία του aviation έχει μεγάλο ενδιαφέρον που καταγράφει άνοδο 5% ετησίως. Σήμερα όμως έχει ένα μεγάλο πρόβλημα. Δεν υπάρχει στόλος αεροσκαφών. Για την κατασκευή 8.500 αεροσκαφών απαιτούνται τουλάχιστον 10 χρόνια. Άρα χρειάζονται βοήθεια που μπορούμε να προσφέρουμε αν ενωθούμε. Αυτό που λείπει στην Πάτρα είναι ένα τμήμα μηχανικών aviation», είπε μεταξύ άλλων.
Χρ. Στύλιος: Μη επανδρωμένα Αεροχήματα
Από την πλευρά του, ο Καθ. Χρυσόστομος Στύλιος, Διευθυντής ΙΝ.ΒΙ.Σ. παρουσίασε τα καινοτόμα έργα & αποτελέσματα στην περιοχή της Αεροναυπηγικής και των μη επανδρωμένων αεροχημάτων από το Ινστιτούτο Βιομηχανικών Συστήματων, το οποίο όπως είπε, δραστηριοποιείται σε έξι ερευνητικές περιοχές. Ο «τομέας του aviation μας ενδιαφέρει πολύ και θέλουμε να συνεισφέρουμε στη δημιουργία ενός forum που θα προσδώσει προστιθέμενη αξία στη Δυτική Ελλάδα».
Θ. Νταής: Πρόκληση για τον ΣΤΕΔΕ
Εκπροσωπώντας τον Σύνδεσμο Τεχνολογικών Επιχειρήσεων Δυτικής Ελλάδας (Σ.Τ.Ε.Δ.Ε.), ο κ. Θωμάς Νταής και συνεργάτης της ALTHOM, ανέφερε μεταξύ άλλων πως «η εκδήλωση αποτελεί σημαντική ευκαιρία χαρτογράφησης ενός χώρου που μπορεί να δώσει ώθηση στη Δυτική Ελλάδα. «Αποτελεί πραγματική πρόσκληση, η απελευθέρωση και αποκάλυψη της δυναμικής κι άλλων τεχνολογικών εταιρειών, οι οποίες θα μπορέσουν να εμπλακούν και να ασχοληθούν με το χώρο. Ήδη έχουμε εταιρίες που συγγράφουν εγχειρίδια αεροπλάνων, που σχεδιάζουν jigs and tools για την αεροπορική βιομηχανία, εταιρείες που εφαρμόζουν ψηφιακά δίδυμα στην Αεροδιαστημική, που αναπτύσσουν καινοτόμες λύσεις για την αεροναυπηγική βιομηχανία, κ.α. Πρέπει λοιπόν να αποφασίσουμε αν θέλουμε να συνεχίσουμε να ζούμε ο καθένας μόνος του και κλεισμένος στον μικρόκοσμό του ή αν θέλουμε να γίνουμε εμείς το παράδειγμα», τόνισε και επεσήμανε πως πρέπει να δοθεί συνέχεια, ενώ στο τέλος αφιέρωσε την εκδήλωση στα παιδιά της Euroavia, της Ευρωπαϊκής Ένωσης Φοιτητών Αεροδιαστημικής για τον ενθουσιασμό και την αγάπη τους για την επιστήμη τους.
Γ. Πρεβεζάνος: Μεγάλη η δυναμική του αεροδρομίου Μεσολογγίου
Ο Γιώργος Πρεβεζάνος, Εκπρόσωπος Αερολέσχης Μεσολογγίου, παρουσίασε σημαντικά στοιχεία που καταδεικνύουν τον ρόλο των περιφερειακών αεροδρομίων της Δυτικής Ελλάδος στην τοπική ανάπτυξη. «Η Δυτική Ελλάδα έχει ισχυρά πλεονεκτήματα για την ανάπτυξη του αεροαθλητισμού, του τουρισμού μέσω του aviation, των μεταφορών, κ.α. Αυτά είναι το πολιτιστικό – περιβαλλοντικό αποτύπωμα και οι κλιματολογικές συνθήκες, το πνευματικό – τεχνολογικό αποτύπωμα, η γειτνίαση με την Ευρωπαϊκή τουριστική δεξαμενή. Η αναξιοποίητη προίκα της ΠΔΕ είναι τα τρία πολιτικά αεροδρόμια, τα υδατοδρόμια, οι αεραθλητικοί χώροι και το έμπειρο και διαθέσιμο προσωπικό», τόνισε και προσέθεσε πως η εξέλιξη της γενικής αεροπορίας είναι ραγδαία, θα συνεχίζει τη δυναμική της πορεία και θα αναζητά «Νέα Πεδία Ενδιαφέροντος».
Στ. Νεοφυτίδης: Φιλικά καύσιμα
Ο Δρ. Στυλιανός Νεοφυτίδης, Διευθυντής Ερευνών του ΙΤΕ/ΙΕΧΜΗ αναφέρθηκε στην ενεργειακή τροφοδοσία των αεροσκαφών με τεχνολογίες φιλικές προς το περιβάλλον και εστίασε στις κυψελίδες καυσίμων υδρογόνου. Όπως είπε, το ΙΤΕ/ΙΕΧΜΗ στο πλαίσιο της συνεισφοράς του σ’ ένα βιώσιμο μέλλον, υλοποιεί έρευνα σε τρία βασικά πεδία, στην ενέργεια και περιβάλλον, στη νανοτεχνολογία και βιοτεχνολογία και στη βιοιατρική. Επεσήμανε πως η αυτονομία στα μη επανδρωμένα drones με μπαταρίες είναι 20-30’, ενώ οι ερευνητές προτείνουν τη χρήση κυψελίδων καυσίμου υδρογόνου και οξυγόνου που θα παράγει ηλεκτρική ενέργεια, δίνοντας τη δυνατότητα αύξησης του χρόνου της πτήσεις ώς και δύο φορές. Ωστόσο, αποτελεί πρόκληση η ανάπτυξη ενός συμπαγούς και ελαφρύ συστήματος.
Δ. Σκληρός: Ανάπτυξη των Drones
O Δημήτριος Σκληρός, CEO Hellenic Drones τόνισε την ανάγκη ανάπτυξης των Drones στην Δυτική Ελλάδα και η σημαντικότητα της εκπαίδευσης, λέγοντας πως «η Δυτική Ελλάδα χάρη στο ποικιλόμορφο τοπίο της την καθιστούν ιδανική για την ανάπτυξη των drones. Για παράδειγμα τα drones μπορούν να παρακολουθούν την υγεία των καλλιεργειών, να προστατεύουν το περιβάλλον, να αναδείξουν μέσω αέρα την πολιτιστική κληρονομιά, να συμμετέχουν στις επιχειρήσεις εντοπισμού και διάσωσης. Ακόμη μπορούν να αξιοποιηθούν για παρατεταμένες εργασίες επιτήρησης και ασφάλειας». Ωστόσο, ανέφερε πως για να αξιοποιηθούν σωστά τα drones απαιτούνται χειριστές με πιστοποιημένη εκπαίδευση.
Χ. Κόκκινος: Ψηφιακά δίδυμα στην Αεροδιαστημική
Στην τεχνολογία των ψηφιακών διδύμων στην αεροδιαστημική αναφέρθηκε ο Χάρης Κόκκινος, Τεχνικός Διευθυντής FEAC Engineering. Όπως ανέφερε «το «ψηφιακό δίδυμο» μπορεί να βοηθήσει κατασκευαστικά έργα αυτοματοποιώντας τον παραδοσιακό σχεδιασμό, την παραγωγή και τις επιχειρησιακές διαδικασίες. Ως εκ τούτου, μπορεί να χρησιμεύσει ως η ραχοκοκαλιά για την προκατασκευή και ως ένα πιο σημαντικό μέσο για την επίτευξη βιομηχανοποιημένης απόδοσης. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά μοντέλα κατασκευής, το ψηφιακό δίδυμο αναπαράγει κάθε λεπτομέρεια του αρχικού αντικειμένου, ενός αεροσκάφους για παράδειγμα, δίνοντας σημαντικά στοιχεία για τις συμπεριφορές και τις διαδικασίες που εμπλέκονται στην κατασκευή μέχρι τα μεμονωμένα υλικά και εξαρτήματα. Συνεπώς με μικρό κόστος μπορούμε να προλάβουμε αστοχίες».
Αρ. Βλαντής: «Γίνε Μηχανικός αεροσκαφών»
Ο Αργύρης Βλαντής, Aviation Instructor, Training & Project Manager of Hellenic Aerospace Hub P.C. ανέφερε πως η αεροπορική εκπαίδευση είναι καταλυτικός παράγοντας στην αεροπορική ανάπτυξη μιας περιοχής, ενώ καταθέτοντας την εμπειρία του, τόνισε πως υπάρχει ανάγκη για μηχανικούς αεροσκαφών. Τόνισε πως η εταιρεία του παρέχει πιστοποιημένη εκπαίδευση και συνεργασίες με κορυφαίες αεροπορικές εταιρείες. Παρέχει θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση μέσα από το πιστοποιημένο project Patras Aviation Training Programs με την ολοκλήρωση του οποίου κάποιος μπορεί να λάβει την πιστοποίηση Μηχανικού Αεροσκαφών Β1 και Avionics Αεροσκαφών B2, ώστε να εργαστεί απευθείας.
Γ. Μαντζαγριώτης: Χρειάζονται χειριστές
Ο Κυβ. Γιώργος Μαντζαγριώτης, Founder/CEO FLYING CROSS HELLAS αφού παρουσίασε την ακαδημία εκπαίδευσης πιλότων, χειριστών DRONES, τεχνικών αεροσκαφών GULF AIR ACADEMY και την ΑΜΚΕ Αεροκομιδών –drone operatorflight school FLYING CROSS HELLAS με βάση το αεροδρόμιο Μεσολογγίου, τόνισε πως η αγορά έχει ανάγκη από χειριστές. Ακόμη επεσήμανε πως το Μεσολόγγι θα μπορούσε να αποτελέσει πόλος προσέλκυσης κι άλλων ακαδημιών εκπαίδευσης χειριστών, αρκεί να γίνει επέκταση του αεροδιαδρόμου και τοποθέτηση φωτισμού.
Αντ. Βαβουλιώτης: Καινοτόμες λύσεις
Ο Αντώνης Βαβουλιώτης, CEO, Adamant Composites EΠΕ παρουσίασε τις καινοτόμες λύσεις που προσφέρει η εταιρεία για την αεροναυπηγική βιομηχανία, λέγοντας πως αναπτύσσει κρίσιμα συστήματα και κατασκευές υψηλής προστιθέμενης αξίας. «Συνεργαζόμαστε με ερευνητικά κέντρα και πανεπιστήμια για την ανάπτυξη νέων πτερυγίων από σύνθετα υλικά για αεροπορικούς κινητήρες νέας γενιάς, ενώ κατασκευάζουμε θερμαινόμενες κουβέρτες που χρησιμοποιούνται για την επιτόπου επισκευή των ρυγχών όλων των βασικών τύπων επιβατικών αεροσκαφών. Ακόμη είμαστε αξιόπιστος συνεργάτης της ESA και μεγάλων αεροδιαστημικών εταιρειών (Airbus, Thales, OHB κτλ) για την κατασκευή κρίσιμων δομών υποστήριξης εδάφους που απαιτούνται μεταξύ άλλων στη συναρμολόγηση δορυφόρων», ανέφερε μεταξύ άλλων και ανακοίνωσε πως η εταιρεία συμμετέχοντας στο ελληνικό πρόγραμμα «AXIS 2» που αφορά την ανάπτυξη ενός σμήνους μικροδορυφόρων για την παρατήρηση της γης θα κατασκευάσει τις δομές των μικροδορυφόρων στην Πάτρα. «Η Δυτική Ελλάδα διαθέτει σημαντικές προοπτικές να αναδειχθεί σε κόμβο βιομηχανικής παραγωγής υψηλής προστιθέμενης αξίας σε τομείς όπως η αεροναυπηγική, η διαστημική, η άμυνα και η ενέργεια», κατέληξε.
Χρ. Ξουρής: Εφαρμογές στον πρωτογενή τομέα
Ο Χρήστος Ξουρής, CEO & Co-Founder Gaia Robotics παρουσίασε τις καινοτόμες Εφαρμογές των Αεροπορικών Τεχνολογιών στον Πρωτογενή Τομέα. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα της αξιοποίησής τους, όπως αυτονομία και ταχύτητα, αποδοτικότητα σε εφαρμογές καλλιεργειών λόγω του εντοπισμού κατάλληλων εδαφών, άρδευσης, έλεγχο της υγείας των καλλιεργειών και ανίχνευση παρασίτων και ασθενειών, μείωση περιβαλλοντικών επιπτώσεων με ελεγχόμενη χρήση λιπασμάτων και φυτοφαρμάκων, κ.α.
Αιμ. Οικονομίδης: Εκπαίδευση πιλότων στο Μεσολόγγι
Ο κυβερνήτης Αιμίλιος Οικονομίδης παρουσίασε την ακαδημία Eveno Aviation, η οποία έχει έδρα το Αεροδρόμιο Μεσολογγίου εκπαιδεύοντας επαγγελματίες πιλότους. «Όραμά μας να τη μεγαλώσουμε στην Ελλάδα από το Μεσολόγγι», ανέφερε και πρόσθεσε «η ζήτηση για ειδικευμένους πιλότους εκτινάσσεται σε νέα ύψη. Η Boeing και η Airbus προβλέπουν ότι τα επόμενα 20 χρόνια θα χρειαστούν 600.000 νέοι πιλότοι για να καλυφθεί η ζήτηση παγκοσμίως. Η ζήτηση πληρώματος θαλάμου επιβατών από τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες είναι υψηλή, με τις προβλέψεις του κλάδου για 900.000 νέους προσωπικούς θαλάμου επιβατών που χρειάζονται τα επόμενα 20 χρόνια».
Β. Κωστόπουλος: Ο «Ερμής» θα πετάξει σύντομα
Ο Ομότιμος Καθηγητής του Πανεπιστημίου Πατρών Βασίλης Κωστόπουλος, αναφέρθηκε στον τομέα της αεροναυπηγικής και στο ερευνητικό έργο που υλοποιείται στο Πανεπιστήμιο Πατρών. Ο κ. Κωστόπουλος αναφέρθηκε στο πρόγραμμα ο πρόγραμμα ΕΡΜΗΣ το οποίο έχει στόχο να πιστοποιήσει νέες, καινοτόμες διαστημικές τεχνολογίες και εφαρμογές, όπως οι επικοινωνίες 5G για το διαδίκτυο των πραγμάτων (IoT), δορυφορικές τηλεπικοινωνίες και η παρατήρηση της γης με υπερφασματική κάμερα. Στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΡΜΗΣ κατασκευάζεται και θα «πετάξει» σύντομα ένα σμήνος από τρεις τεχνολογικά προηγμένους νανοδορυφόρους (CubeSats), με έμφαση στις τηλεπικοινωνίες 5G/IoT, στην δια-δορυφορική σύνδεση (inter-satellite link) και στην υπερφασματική τηλεπισκόπηση (hyperspectral remote sensing). Ο Καθηγητής ανακοίνωσε ακόμη πως το Πανεπιστήμιο συμμετέχει στο πρόγραμμα «ΓΡΥΠΑΣ» και για τα drones είπε πως πρέπει να γίνει ξεκάθαρο πως άλλο είναι να τα σχεδιάζεις κι άλλο να τα εφοδιάζεις με αισθητήρες, ώστε να είναι αποτελεσματική η λειτουργία τους, ενώ επεσήμανε πως για εκείνον η μεγαλύτερη πρόκληση είναι η συνεργασία των ανθρώπων που ασχολούνται με το ίδιο αντικείμενο.
Σπ. Βασιλείου: Το μέλλον της Αεροδιαστημικής
Την EUROAVIA Patras μας σύστησε ο πρόεδρός της, Σπύρος Βασιλείου. Πρόκειται για τον Ευρωπαϊκό Σύλλογο Φοιτητών Αεροδιαστημικής (EUROAVIA) με αντικείμενο ενασχόλησης την αεροδιαστημική, την μηχανολογία και συγγενή πεδία. Ιδρύθηκε το 1959, αριθμεί πάνω από 3000 μέλη και στοχεύει στο να φέρει υποψήφιους μηχανικούς και επιστήμονες σε επαφή με project, διαγωνισμούς και επαγγελματικές ευκαιρίες. Το τοπικό παράρτημα έχει αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες, όπως να συμμετέχει σε projects για πυραύλους και αεροσκάφη, ενώ επιδίωξη είναι η διεύρυνση των γνώσεων των φοιτητών πάνω στο Marketing, το HR (Human Relations), το BR (Business Relations) ή το IT (Information Technology).
Παρεμβάσεις στην εκδήλωση έκαναν και οι:
- Φραγκίσκα Τσιούτσιου cofounder και CEO της DropsSmart Hubs παρουσιάζοντας τις δράσεις της εταιρείας της στο χώρο του Aviation ειδικότερα στο χώρο των drones
- Νικόλαος Κόμης που αναφέρθηκε στον ποιοτικό έλεγχο και στη διασφάλιση ποιότητας στο χώρο των περιφερειακών αεροδρομίων.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με τη συμφωνία όλων να υπάρχει «επόμενη μέρα» με συντονισμό δράσεων συνεργασίας και εξωστρέφειας. Ηδη στην κατεύθυνση αυτή συνεργάζονται ο αντιπεριφερειάρχης Π.Ε Αχαΐας ΠΔΕ Φωκίωνας Ζαΐμης, ο Πρόεδρος του ΕΠΠ Βασίλης Λουκόπουλος που σύντομα θα συλλέξει βάσει σχετικού ερωτηματολογίου προς όλους τους ενδιαφερόμενους διευκρινίσεις και περαιτέρω απόψεις για τη συμβολή του aviation στην ανάπτυξη της Δυτικής Ελλάδος και εκ μέρους της Οργανωτικής Επιτροπης του Δικτύου Forum Ανάπτυξης ο εκδότης του «Συμβούλου Επιχειρήσεων» και του symboulos.gr Παναγιώτης Γιαλένιος, που προωθεί προς καθε ενδιαφερόμενο ένα συγκκριμμένο project 3D Εκθεσης AVIATION με συνδυασμό VR και ΑΙ.
ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ VIDEO ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΣΤΟ
https://www.forumanaptixis.gr/conference/27o-Forum-Anaptixis/item/202