Πτυχές της «Ψηφιακής μετάβασης στην εκπαίδευση» αναδείχτηκαν στη διάρκεια της εκδήλωσης του Ινστιτούτου Τεχνολογίας και Εκδόσεων «Διόφαντος», μέσα από την παρουσίαση δράσεων και έργων που αναπτύσσει.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η ανάπτυξη Κέντρων Καινοτομίας στις 13 Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, εκ των οποίων το ένα θα είναι στην Πάτρα.
Όπως εξήγησε η Μαρία Γιαννίση, αποσπασμένη εκπαιδευτικός στο ΙΤΥΕ Διόφαντος, κύριος του έργου είναι το Υπουργείο Παιδείας και φορέας υλοποίηση το ΙΤΥΕ «Διόφαντος». Προβλέπεται ένα κέντρο για κάθε περιφέρεια. Παρουσιάζοντας την τρέχουσα κατάσταση επισήμανε ότι έχουν ολοκληρωθεί οι Συμβάσεις Παραχώρησης των χώρων εγκατάστασης των Κέντρων προς το ΥΠΑΙΘΑ, έχει δημοσιευθεί το Τεύχος Διακήρυξης για την προμήθεια και εγκατάσταση εξοπλισμού και υπηρεσιών και υλοποιείται η ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού από την Ομάδα Έργου, σε συνεργασία με την Επιστημονική Επιτροπή.
Την εκδήλωση άνοιξε ο Δρ. Βασίλειος Δελής, Προϊστάμενος Τμήματος Πληροφοριακών Συστημάτων, Διεύθυνση Πληροφοριακών Συστημάτων, Εφαρμογών και Κυβερνοασφάλειας, ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ».
Τόνισε ότι η άσκηση διοίκησης αποτελεί δύσκολη δουλειά, ενίοτε αυστηρά μαθηματική. Η τεχνολογία συνδράμει και δεν υποκαθιστά, τόνισε, τις ομάδες λήψης αποφάσεων, ενώ την τελευταία δεκαετία το ΙΤΥΕ συντηρεί κεντρικές πληροφοριακές υποδομές και δεδομένα που υποστηρίζουν τη λήψη αποφάσεων εκπαιδευτικού σχεδιασμού.
Ο Μιχάλης Παρασκευάς, Υπεύθυνος Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης eTwinning, Καθηγητής Παν. Πελοποννήσου, Αντιπρόεδρος ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ». εξήγησε ότι το eTwinning: αποτελεί μια εμβληματική δράση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας και λειτουργεί από το 2005, με στόχο τη δημιουργία εκπαιδευτικών έργων και την ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών, για την προώθηση της πολυπολιτισμικότητας, του ψηφιακού γραμματισμού και της διαπολιτισμικής κατανόησης.
Έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη συνεργασία που υπάρχει με φορείς εκπαιδευτικής πολιτικής και στην υποστήριξη των eTwinners μέσω ειδικών δράσεων.
Ως προς τη δράση Stem τόνισε πως σκοπός είναι η εισαγωγή της εκπαιδευτικής ρομποτικής στα έργα eTwinning. «Το eTwinning έχει δημιουργήσει την πιο μεγάλη και οργανωμένη Κοινότητα εκπαιδευτικών που αξιοποιούν τις STEM τεχνολογίες σε εκπαιδευτικό πλαίσιο.
Εκπαιδευτικοί σε πάνω από 900 σχολεία έλαβαν εξοπλισμό ρομποτικής και υπηρεσίες εκπαίδευσης, παιδαγωγικής & τεχνικής υποστήριξης για τη δημιουργία έργων eTwinning βασισμένων σε STEM».
Επίσης παρουσίασε το περιεχόμενο του stem #5 για το 2024-2025 καθώς και τις δράσεις για την προώθηση της ενσωμάτωσης της Τεχνητής Νοημοσύνης και της Μηχανικής Μάθησης στη σχολική εκπαίδευση και σε έργα eTwinning».
Από την πλευρά του ο Δρ. Θεόδωρος Κομνηνός, Διευθυντής Πληροφοριακών Συστημάτων, Εφαρμογών και Κυβερνοασφάλειας, ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» Ανέπτυξε το θέμα: «Διασφαλίζοντας την Ψηφιακή Μετάβαση: Η Κυβερνοασφάλεια σε έναν Ταχέως Εξελισσόμενο Κόσμο».
Παρουσίασε τους τύπους απειλών, ενώ ως κλάδους που πλήττονται περισσότερο παρουσίασε τους κυβερνητικούς οργανισμούς, τον χρηματοοικονομικό τομέα και την υγειονομική περίθαλψη. Παράλληλα έδωσε χρήσιμες συμβουλές για την αποτροπή μιας διαδικτυακής απάτης και παρουσίασε τρόπους αντιμετώπισης των επιθέσεων ransomware.
Ο Σωτήριος Χριστοδούλου, Αναπλ. Καθηγητής, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών, Παν. Πελοποννήσου, Επιστημονικός Συνεργάτης ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» παρουσίασε το «Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Τάξης Μαθητείας ΕΠΑΛ».
Εξήγησε ότι η διεκπεραίωση όλων των απαιτούμενων διαδικασιών ενός κύκλου μαθητείας μέσω του συστήματος γίνεται εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά.
Επιτυγχάνεται η απλοποίηση και αυτοματοποίηση όλων των διαδικασιών διαχείρισης της Μαθητείας στα ΕΠΑΛ, με διαλειτουργικότητα με 8 υπηρεσίες Ιστού που παρέχονται από φορείς του ελληνικού δημοσίου, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας (ΚΕΔ) του Υπ. Ψηφ. Διακυβέρνησης και η υλοποίησή του έχει επηρεάσει δραστικά το πλαίσιο λειτουργίας του θεσμού της Μαθητείας στα ΕΠΑΛ και έχει οδηγήσει στον ψηφιακό μετασχηματισμό του. Παράλληλα, η ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώνει σε κάθε κύκλο Μαθητείας, έχει βοηθήσει στη χάραξη στρατηγικών όχι μόνο για το θεσμό της Μαθητείας, αλλά και συνολικότερα για την επαγγελματική εκπαίδευση στην Ελλάδα.
Συντονιστής ήταν ο Δημήτριος Σερπάνος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών, Πρόεδρος ΙΤΥΕ «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ»