Η αναβάθμιση του στόλου του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας επιτυγχάνθηκε μέσω του προγράμματος « Ενίσχυση επιχειρήσεων του τομέα αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών για την υιοθέτηση συστημάτων και την παροχή υπηρεσιών ολοκληρωμένης πληροφόρησης του επιβατικού κοινού και ηλεκτρονικού εισιτηρίου».
Του Γιώργου Ηλιόπουλου
Πρόκειται για πρόγραμμα το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από Εθνικούς Πόρους, στο πλαίσιο της κοινωνικής συνοχής της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ήδη το ΚΤΕΛ Αχαΐας έχει προχωρήσει στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του προς τους πολίτες. Και αυτό γιατί μέσω του προγράμματος δίνεται η δυνατότητα έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου, γρήγορα, φθηνά και χωρίς καμία καθυστέρηση. Επιπρόσθετα το πρόγραμμα έδωσε τη δυνατότητα στους ιδιοκτήτες των λεωφορείων να τοποθετήσουν σύγχρονα συστήματα Wi Fi στο εσωτερικό τους προκειμένου να έχουν άμεση πληροφόρηση και χρήση διαδικτύου κατά τη διαδρομής τους. Όπως σημειώνει στο symboulos.gr ο Πρόεδρος του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας Ανδρέας Μανωλόπουλος:
«Με το συγκεκριμένο σύστημα εκδίδονται εισιτήρια με σύγχρονο τρόπο. Οπου και να βρίσκεται ο ενδιαφερόμενος να αγοράσει εισιτήριο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ, είτε στην Ελλάδα είτε σε οποιοδήποτε σημείο της Ευρώπης, μπορεί να εκδίδει εισιτήριο. Του παρέχει τη δυνατότητα της επιλογής θέσης και το κυριότερο του παρέχονται σημαντικές πληροφορίες για τη διαδρομή». Ακολούθως ο ενδιαφερόμενος πηγαίνει με το συγκεκριμένο εισιτήριο, το οποίο έχει κατεβάσει στο κινητό του τηλέφωνο, στον σταθμό του ΚΤΕΛ απ’ όπου θα επιβιβαστεί, το επιδεικνύει στα εκδοτήρια και του τυπώνεται ένα κανονικό εισιτήριο. «Είναι σημαντικό γιατί έτσι δίνεται η δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίου απ οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη!» εξηγεί ο κ. Μανωλόπουλος. Αντίστοιχα έχουν εκσυγχρονιστεί και τα λεωφορεία του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Αχαΐας. Με το συγκεκριμένο πρόγραμμα τοποθετήθηκε σύστημα Wi Fi σε όλα τα λεωφορεία του στόλου προκειμένου οι ταξιδιώτες να έχουν τη δυνατότητα σύνδεσης με το διαδίκτυο κατά την διάρκεια της διαδρομής του προορισμού τους. «Όλοι οι επιβάτες έχουν τη δυνατότητα σύνδεσης με το Wi-Fi. Οι φοιτητές διαβάζουν μέχρι να φθάσουν στον προορισμό τους, οι επιχειρηματίες εκτελούν εργασίες που αφορούν την επιχείρησή τους και έτσι κερδίζεται σημαντικός χρόνος, που είναι και στις ημέρες μας πολύτιμος. Έχουν αναβαθμιστεί οι υπηρεσίες μας, διότι ήταν ζητούμενο για εμάς το να μπορέσουμε να κάνουμε το επόμενο βήμα», αναφέρει. Πάντως εκείνο που σημειώνει ο κ. Μανωλόπουλος, με αφορμή και την πανδημία, είναι ότι το τελευταίο διάστημα έχει υπάρξει μεγάλη κάμψη της κίνησης. «Είμαστε καθηλωμένοι. Από τα 150 λεωφορεία εκτελούν αυτήν την περίοδο δρομολόγια πέντε με έξι την ημέρα. Ίσα να καλύπτουμε τις ανάγκες μεταφοράς της περιοχής. Υπάρχουν συμπολίτες που για διάφορους λόγους πρέπει να ταξιδέψουν στην Αθήνα και αυτός είναι και ο λόγος που δεν έχουμε διακόψει το μεταφορικό μας έργο. Η ζημιά για εμάς είναι μεγάλη και προσπαθούμε με κάποια χρήματα που δόθηκαν από το κράτος να ανταπεξέλθουμε στις αυξημένες ανάγκες» παρατηρεί ο κ. Μανωλόπουλος. Εάν πάντως οι ρυθμοί ήταν κανονικοί, σαφέστατα το ΚΤΕΛ Αχαΐας θα ήταν πιο ανταγωνιστικό σε σχέση με όλα τα άλλα μέσα της περιοχής, όπως υποστηρίζει ο κ. Μανωλόπουλος. Διότι είναι ένα φθηνό και γρήγορο μέσο και το κυριότερο παρέχει σημαντική ασφάλεια στον χρήστη. «Ακολουθούμε τις σύγχρονες εξελίξεις και είμαστε εκσυγχρονισμένοι με σκοπό να παρέχουμε το κάτι παραπάνω που απαιτείται στον τομέα αυτό» σημειώνει ο κ. Μανωλόπουλος. Και συμπληρώνει ότι «ο κόσμος πλέον δεν έχει άγχος για το πότε θα εκδώσει εισιτήριο. Μπορεί να το κάνει οποιαδήποτε στιγμή και χωρίς την ταλαιπωρία της αναμονής. Σημειωτέον ότι το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Αχαΐας σχεδιάζει να μεταφερθεί στις νέες εγκαταστάσεις του στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου. Πρόκειται για έναν υπερσύγχρονο σταθμό που αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε ένα χρόνο. Η πανδημία είχε σοβαρές επιπτώσεις και σε αυτό τον τομέα. Επιπρόσθετα θα χρειαστεί ένας επιπλέον χρόνος για τη μεταφορά του Υπεραστικού ΚΤΕΛ στο νέο σταθμό του Βοτανικού που είχε δρομολογηθεί, αλλά δυστυχώς καθυστέρησε λόγω των εξελίξεων στο υγειονομικό κομμάτι. Πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι η πτώση της κίνησης για το Υπεραστικό ΚΤΕΛ αυτή την περίοδο φθάνει το 90%, κάτι που συνεπάγεται σημαντική απώλεια εσόδων. Οι ελπίδες εναποτίθενται στην άρση των μέτρων και κυρίως στην αύξηση του τουριστικού κύματος προς την περιοχή μας. Το έργο Το έργο έγινε στο πλαίσιο του ΕΠΑνΕΚ 2014-2020 (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα-Επιχειρηματικότητα-Καινοτομία). Στόχος της Δράσης ο εκσυγχρονισμός των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ της χώρας με την υιοθέτηση συστημάτων και την παροχή υπηρεσιών ολοκληρωμένης πληροφόρησης του επιβατικού κοινού και ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Φορέας Υλοποίησης της Δράσης ήταν η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΥΔ ΕΠΑνΕΚ) Κοινωνία της Πληροφορίας Μ.Α.Ε. ως Ενδιάμεσος Φορέας Υλοποίησης και δικαιούχους τα Αστικά και Υπεραστικά ΚΤΕΛ της χώρας ως ανώνυμες εταιρείες ή τα Κοινού Ταμείου Εισπράξεων Λεωφορείων (ΚΤΕΛ). Η χρηματοδότηση Η Δημόσια Δαπάνη της Δράσης συγχρηματοδοτήθηκε από Εθνικούς Πόρους και την Ευρωπαϊκή Ένωση και ειδικότερα από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)» του ΕΣΠΑ 2014 – 2020, ανέρχεται σε 16.200.000€. Για προτάσεις που αφορούν σε αστικά ΚΤΕΛ που διαθέτουν μέχρι 15 λεωφορεία: έως 140.000 ευρώ και από 16 λεωφορεία και πάνω: έως 330.000 ευρώ. Για προτάσεις που αφορούν σε υπεραστικά ΚΤΕΛ που διαθέτουν μέχρι 20 λεωφορεία έως 165.000 ευρώ και από 21 λεωφορεία και πάνω: έως 330.000 ευρώ. Το ύψος επιδότησης φθάνει το 60%.
Αυτό το άρθρο δημοσιεύεται στο πλαίσιο του έργου «Η Συνοχή δίπλα μας» με την οικονομική υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τα άρθρα των δημοσιογράφων στο πλαίσιο του έργου «Η Πολιτική Συνοχής δίπλα μας» είναι ανεξάρτητα από τις απόψεις της ΕΕ και το περιεχόμενο δεν αντικατοπτρίζει απαραίτητα τις απόψεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
#cohesiongr