Με απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ, εγκρίθηκε το δεύτερο πρακτικό του διαγωνισμού, για την νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Αίγιο–Ρίο, που κατακυρώθηκε στην κοινοπραξία των δύο μεγάλων εταιρειών ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίος, με έκπτωση 8,29%.
Επόμενο βήμα, αν δεν υπάρξουν ενστάσεις, είναι να τρέξει η σύμβαση, να σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο, στη συνέχεια να παρουσιαστεί στη Βουλή και να υπογραφεί το έργο, μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2022.
Το συγκεκριμένο έργο μαζί με το έργο ηλεκτροκίνησης Κιάτο-Αίγιο, το οποίο ανέλαβε η ίδια κοινοπραξία, θα συνδέσουν ξανά την Πάτρα (μέχρι να υλοποιηθεί και το τελευταίο τμήμα Ρίο-Νέος Λιμένας Πάτρας) με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Τα δύο έργα συγχρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ 2014-2020, μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ. Θα χρειαστεί, ωστόσο, και χρηματοδότηση και από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 ως «έργα-γέφυρες».
Στα έργα περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η κατασκευή των σταθμών και των στάσεων, οι γραμμές, η ηλεκτροκίνηση κ.α. Με την ολοκλήρωση τους, θα μπορεί να φτάσει μέχρι το σταθμό του Ρίου, το σύγχρονο ηλεκτροκινούμενο τρένο.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως σε τελική φάση εργασιών είναι σήμερα τα έργα υποδομής στο τμήμα αυτό με δύο εργολαβίες (Αίγιο-Ψαθόπυργος και Ψαθόπυργος-Ρίο), που ξεκίνησαν το 2014 και το 2017 αντίστοιχα.
Τα έργα συμπυκνώνονται στην προετοιμασία της γραμμής για να μπορέσουν να τοποθετηθούν οι γραμμές και να κατασκευαστούν οι σταθμοί και οι στάσεις.
Το έργο έχει κόστος με τον ΦΠΑ 174,97 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 141,11 εκατ. ευρώ). Η διάρκεια των εργασιών εκτιμήθηκε σε 36 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.
Με συντηρητικές προβλέψεις, η νέα γραμμή θα μπορέσει πλήρως να λειτουργήσει το 2026, καθώς θα χρειαστούν και κάποιοι μήνες δοκιμών τόσο στις γραμμές, όσο και στην εύρυθμη λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων και των σταθμών.
11 Μαρτίου 2022
0 Comment
1547 Views