Παρέμβαση της ομάδας «Φίλοι Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πάτρας».
Η είδηση ότι η Επιτροπή Μεταφορών της Κομισιόν της ΕΕ δε συμπεριέλαβε στον κατάλογο των προς χρηματοδότηση 399 ευρωπαϊκών έργων μεταφορών την υπογειοποίηση του τμήματος Ρίου-Αγίου Διονυσίου της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Αθηνών – Πατρών, έπεσε ως κεραυνός στην καλοκαιρινή αιθρία.
Πλην όμως όχι για όλους. Επιστήμονες, γνώστες των διαδικασιών και των κριτηρίων κόστους – οφέλους των Βρυξελλών καθώς και η Ένωση Πολιτών «Φίλοι του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Πάτρας» είχαν έγκαιρα, αν και με κόστος, προειδοποιήσει για το μη ρεαλιστικό από οικονομική – χρηματοδοτική άποψη όσο και από την τεχνική πλευρά των απαιτήσεων για υπογειοποίηση, (μπαζωμένα θαλάσσια τμήματα, διάβαση Χαράδρου και Μείλιχου).
Επανερχόμαστε και πάλι για να τονίσουμε για μια ακόμη φορά ποιες είναι οι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ σύμφωνες με το μακροχρόνιο συμφέρον του λαού της Πάτρας προτεραιότητες:
1. Η έλευση της Νέας Σιδ. Γραμμής ΟΧΙ ΜΟΝΟ ως το Ρίο αλλά έως το νέο λιμάνι. Και τούτο όχι μόνο για λόγους ουσίας αλλά και για να μην απαιτηθούν επιστροφές χρηματοδοτήσεων
2. Η διατήρηση του επιτυχημένου και ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΥ για ένα πλέγμα βιώσιμων και φιλικών στους πολίτες των Πατρών Προαστιακού σιδηροδρόμου. Η υπογειοποίηση κάθε άλλο παρά βέβαιο είναι ότι κρατάει τον προαστιακό με όλες τις στάσεις του ενώ η συντήρηση της υπογειοποίησης θα είναι πολυδάπανη
3. Η πόλη χρειάζεται ένα επίγειο ελαφρύ (τραμ) μέσο σταθερής τροχιάς με πυκνά δρομολόγια και πυκνές στάσεις με κλάδο, προς το Πανεπιστήμιο – Νοσοκομείο, και πρώην ΑΤΕΙ, Βιομηχανική ζώνη και Αεροδρόμιο, προοπτικές που με την υπογειοποίηση ματαιώνονται
Σήμερα ο Προαστιακός σιδηρόδρομος Πατρών κλίνει δώδεκα χρόνια λειτουργίας. Κανείς δε θέλει να περάσουν άλλα τόσα χρόνια χωρίς να λειτουργεί το μέσο από τις παράλογες απαιτήσεις. Έργα και ταυτόχρονη λειτουργία του προαστιακού δεν είναι δυνατή!!!
Θεωρούμε ότι η πόλη μπορεί και πρέπει να αφήσει πίσω της επιδιώξεις που στερούνται ρεαλισμού και να επικεντρωθεί στην ΤΑΧΕΙΑ υλοποίηση του έργου, με τη λιγότερη σε διάρκεια διακοπή της λειτουργίας του Προαστιακού και μόνο όταν εξασφαλιστεί πλήρως η χρηματοδότηση!!!
Πιστεύουμε λοιπόν ότι είναι απαραίτητη μια ολοκληρωμένη παρέμβαση με συνοδά έργα, ώστε η προτεινόμενη λύση να μην περιλαμβάνει μόνο τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της γραμμής αλλά και τη συνολική ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, και την αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος. Με αυτόν τον τρόπο θα καλυφθούν οι σύγχρονες ανάγκες της πόλης, ανεξάρτητα από τον τρόπο χάραξης της υπεραστικής γραμμής. Αυτό προϋποθέτει τη συνεργασία εμπλεκομένων φορέων, (Υπουργείο, ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, Περιφέρεια, Δήμος, ΟΛΠΑ, Πανεπιστήμιο, ΤΕΕ κλπ.), ώστε η πόλη να μεγιστοποιήσει τα οφέλη από τη διέλευση του σιδηροδρόμου.
#pgnews
#ΔΥΤΙΚΗΕΛΛΑΔΑ