Σε ανάρτηση του ο υποψήφιος βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρέας Παναγιωτόπουλος*, αναφέρει:
Είναι πραγματικά εξοργιστικός και έξω από κάθε λογική ο τρόπος με τον οποίο προσπαθεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης και τα «ξεφτέρια» του Μαξίμου να διαχειριστούν το έγκλημα στα Τέμπη. Ξεκινώντας από τις συνεχείς αλλαγές αφηγημάτων, το σκανδαλώδες κρύψιμο, μέχρι τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι αράδες, όλης της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών, με πρώτο και καλύτερο τον παραιτηθέντα υπουργό Κώστα Καραμανλή του Αχιλλέα, έχουμε φτάσει στο σημείο ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου, ο γνωστός Ισίδωρος Ντογιάκος, να ζητάει να ανοίξουν οι φάκελοι των σιδηροδρομικών δυστυχημάτων σε βάθος 15ετίας και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γιάννης Οικονόμου, να λέει, μόλις την Τρίτη που πέρασε, ότι ο πρωθυπουργός, τέσσερα χρόνια μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, δεν ήξερε την πραγματική κατάσταση στα τρένα. Ωραίο επιτελικό κράτος με «υπεύθυνο» πρωθυπουργό!
Την ίδια στιγμή, με το σύνθημα του ίδιου του Μητσοτάκη (μόνο το επώνυμο, όπως κάνουν τα μέσα της λίστας Πέτσα), ο οποίος κήρυξε τη «μάχη» κατά του «αναχρονισμού», ξεκίνησε για πολλοστή φορά η αποδόμηση του δημοσίου τομέα, με απαξιωτικές αναφορές και εργαλειοποιώντας για αποφυγή των ευθυνών τους το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, εμμένοντας ταυτόχρονα στις νεοφιλελεύθερες θέσεις τους. Πρόκειται δηλαδή για μια προσπάθεια πολλαπλών συμψηφισμών, για να βγει ο κ. Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του «λάδι» από αυτή την εθνική τραγωδία.
Μια προσπάθεια που μας ξεπερνά, αφού αντί να συμβαίνει το αυτονόητο, δηλαδή η αναζήτηση στο σήμερα των ευθυνών για το δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας, αναζητούμε «σκελετούς» στις ντουλάπες, για να τους το χρεώσουμε. Και φυσικά να ψάξουμε και πίσω, αλλά ξεκινώντας απ’ το σήμερα. Είναι επίσης εξοργιστικό αυτοί οι συμψηφισμοί ευθυνών είτε χρονικού χαρακτήρα είτε ιδεολογικού, στη βάση δημόσιου-ιδιωτικού, να γίνονται με διαρροές διαλόγων από τους φακέλους της υπόθεσης.
Πώς το επιτρέπει αυτό ο «ευαίσθητος» κ. «αρχιεισαγγελέας»;
Έτσι μένουμε Ευρώπη κκ. Μητσοτάκη και Ντογιάκο; Έτσι θα εκσυγχρονίσετε τη χώρα και τους θεσμούς;
Έτσι θα διαφυλάξετε τη διάκριση των εξουσιών;
Έτσι θα ρίξετε άπλετο φως, ώστε ο ελληνικός λαός να μάθει γιατί χάθηκαν 57 ζωές, μεταξύ των οποίων νέα παιδιά, που το μόνο τους «αμάρτημα» ήταν ότι σπούδαζαν στη Θεσσαλονίκη;
Δυστυχώς την απάντηση την έχουμε ήδη λάβει με τα έργα και τις ημέρες αυτής της κυβέρνησης που ακόμα και μετά από τέσσερα χρόνια στην εξουσία της φταίνε ακόμα οι άλλοι. Μια κυβέρνηση που αυτοδιαφημιζόταν για τη διαχείριση της πανδημίας και καταλήξαμε να είμαστε σε πολύ υψηλή θέση παγκοσμίως σε θνησιμότητα. Μια κυβέρνηση που ήθελε να «πουλήσει καθρεφτάκια στους ιθαγενείς» με τη δήθεν επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα και που τους διέψευσε πανηγυρικά αυτή την εβδομάδα ο ομοϊδεάτης τους βρετανός πρωθυπουργός Ρίσι Σούνακ. Μια κυβέρνηση κι ένας πρωθυπουργός που είναι οι πρωταγωνιστές στη μεγαλύτερη θεσμική εκτροπή που έχει συντελεστεί μετά τη Μεταπολίτευση, αυτή των υποκλοπών και των παρακολουθήσεων. Μια κυβέρνηση που θέλει να «πουλήσει» το νερό μας και τον αέρα μας. Μια κυβέρνηση κι ένας πρωθυπουργός που δεν διστάζουν μπροστά στην κατάρρευσή τους, λόγω των ευθυνών τους για την κατάσταση των σιδηροδρόμων, να ωθούν με την προπαγάνδα τους τους ψηφοφόρους σε αποχή ή σε αντισυστημική ψήφο για να μην έρθουν δεύτεροι.
Κι ύστερα απ’ όλα αυτά θέλουν με περισσό θράσος να διαχύσουν τις ευθύνες στο παρελθόν και στις διαχρονικές παθογένειες του ελληνικού κράτους.
Στο πνεύμα αυτό έχουν ξεχυθεί τα επώνυμα και ανώνυμα τρολ τους στο διαδίκτυο να μιλούν για τον «εκσυγχρονιστή» Μητσοτάκη, που έχει κάνει ό,τι μπορούσε και θα τα λύσει όλα στη δεύτερη τετραετία, όπως έλεγε ότι θα τα λύσει και στην πρώτη… αλλά του έκατσαν πολλές «στραβές στη βάρδια».
Και πραγματικά αναρωτιέμαι μαζί με τους συμπολίτες μου: δεν αισχύνονται γι’ αυτή την παραποίηση της αλήθειας και της πραγματικότητας; Αλλά πώς;
Εδώ έχουν μαζέψει κι έχουν κάνει αντιπρόεδρο του κόμματός τους τον μετρ του είδους, τον λαλίστατο υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη, που έφτασε σε τέτοιο σημείο το τελευταίο διάστημα ώστε να τον «αποσύρουν» προσωρινά – για να είμαστε δίκαιοι, μια φορά είπε την αλήθεια και τον «φίμωσαν». Εν συντομία δηλαδή, αρχή άνδρα δείκνυσι και θα προσθέσουμε εμείς «άνδρα έργα δείκνυσι». Να φτάσουμε, λοιπόν, αφού θέλουν μέχρι και τον Χαρίλαο Τρικούπη, που το 1882 πήρε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο 9 χιλιομέτρων, ουσιαστικά τη γραμμή Αθήνα – Πειραιάς και μέσα σε 10 χρόνια το 1892 το είχε κάνει 900 χλμ. Αλλά να θυμηθούμε ότι ο Τρικούπης είχε παραδεχθεί, έστω και ως μέρος μιας μεγαλύτερης φράσης, από το βήμα της Βουλής ότι «δυστυχώς επτωχεύσαμεν». Δεν κρύφτηκε σαν τον ελέφαντα πίσω από την παπαρούνα, όπως κάνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Γι’ αυτό ο Ελληνικός λαός θα τους δώσει τα παπούτσια στο χέρι και θα εμπιστευτεί στις επόμενες εκλογές, όποτε κι αν γίνουν, τις τύχες του σε μια προοδευτική κυβέρνηση με βασικό κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Και θα το κάνει και μάλιστα με πάταγο για τη ΝΔ, γιατί ετούτοι εδώ, η «Μητσοτάκης Α.Ε»., δεν έχουν αφήσει τίποτα όρθιο και το μόνο που μπορούν να πουν για τις «πομπές» τους, και αυτό επιεικώς, είναι ότι «δυστυχώς αποτύχαμε»…
Σημ. 1: ‘‘αντί να συμβαίνει το αυτονόητο, δηλαδή η αναζήτηση στο σήμερα των ευθυνών για το δυστύχημα που στοίχισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας, αναζητούμε «σκελετούς» στις ντουλάπες, για να τους το χρεώσουμε’’
Σημ. 2: ‘‘μια κυβέρνηση κι ένας πρωθυπουργός που δεν διστάζουν μπροστά στην κατάρρευσή τους, λόγω των ευθυνών τους για την κατάσταση των σιδηροδρόμων, να ωθούν με την προπαγάνδα τους τους ψηφοφόρους σε αποχή ή σε αντισυστημική ψήφο για να μην έρθουν δεύτεροι.
(Ανδρέας Παναγιωτόπουλος , Ιατρός – Διευθυντής Ε.Σ.Υ., Υποψήφιος βουλευτής Αχαΐας)*