Την ίδια στιγμή παρατηρείται πως η μειωμένη καταναλωτική δύναμη σε συνδυασμό με το αυξημένο λειτουργικό κόστος δεν ευνόησαν ιδιαίτερα τη συμμετοχή των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη φετινή Black Friday. Έτσι, σε αντίθεση με τη μαζική συμμετοχή των μεγάλων αλυσίδων, από πλευράς των μικρομεσαίων φέτος συμμετείχε το 56% εξ αυτών, όταν πέρσι το αντίστοιχο ποσοστό έφτανε το 61%.
Στην πλειονότητα τους (72%) οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις προχώρησαν σε εκπτώσεις έως 30% και περισσότερες από τις μισές (55%) έκαναν προσφορές σε όλους τους κωδικούς των εμπορευμάτων του καταστήματος, κάτι που πιθανόν να συνδέεται και με το γεγονός ότι έχουν καταργηθεί πλέον οι ενδιάμεσες εκπτώσεις. Παράλληλα το 41% προχώρησε σε προσφορές σε όλη τη διάρκεια της εβδομάδας ενώ το 37%, το τριήμερο της από Παρασκευή έως Κυριακή.
Ως προς τις πωλήσεις, το 46% δήλωσε πως κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με πέρσι, το 40% χειρότερα και μόλις το 9% καλύτερα.
Συνολικά πάντως, τη φετινή φθινοπωρινή περίοδο η αγοραστική κίνηση φαίνεται πως ήταν ιδιαίτερα υποτονική. Στο γεγονός αυτό, όπως επισημαίνουν οι έμποροι συνέβαλαν και οι καιρικές συνθήκες καθώς οι υψηλές θερμοκρασίες δεν ευνόησαν τις αγορές χειμερινών ειδών, όπως για παράδειγμα ρούχων, παπουτσιών, μπουφάν αλλά και ειδών για το σπίτι, όπως χαλιών. Συγκεκριμένα το 43% των επιχειρήσεων κατέγραψε χειρότερες επιδόσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, το 35% αντίστοιχες με πέρσι ενώ μόνο το 18% των καταστημάτων είδε καλύτερες πωλήσεις.
Την ίδια στιγμή σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, όγκος των πωλήσεων στο λιανεμπόριο τον Σεπτέμβριο του 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, παρουσίασε μείωση 3,3%, ενώ ο τζίρος ήταν αυξημένος επίσης κατά 3,3%. Μεταξύ των κλάδων του λιανεμπορίου τις μεγαλύτερες μειώσεις είχαν οι κατηγορίες: Έπιπλα- Ηλεκτρικά είδη-Οικιακός εξοπλισμός (-13,2%) καθώς και Βιβλία- Χαρτικά- Λοιπά είδη (-6,5%).