Ανάσα στον εμπορικό κόσμο φαίνεται να έδωσε η φετινή εορταστική περίοδος, ζεσταίνοντας τα ταμεία των επιχειρήσεων που βρέθηκαν σε πίεση τα τελευταία χρόνια, λόγω Covid αλλά και οικονομικής κρίσης. Κοινό συμπέρασμα των καταστηματαρχών ήταν ότι εφέτος, κατά την εορταστική περίοδο, οι καταναλωτές διψούσαν για αγορές αγαθών και η ακρίβεια που υπάρχει, κυρίως στα είδη διατροφής, μάλλον δεν τους εμπόδισε να προχωρήσουν στις αγορές, αλλά σίγουρα μείωσε τον όγκο αυτών. Όπως χαρακτηριστικά δηλώνουν οι ιδιοκτήτες επιχειρήσεων, «εφέτος αγόρασαν περισσότεροι αλλά η μέση αξία της απόδειξης μάλλον περιορίστηκε».
Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Εισαγωγικού Συλλόγου Πατρών Κωνσταντίνος Ζαφειρόπουλος κάνοντας μια αποτίμηση της εορταστικής περιόδου, ανέφερε πως «ο κόσμος βγήκε στην αγορά, προχώρησε σε ψώνια, πάντα οικονομικά. Το τελευταίο τρίμηνο του 2023 δεν ήταν τόσο ενθαρρυντικό γι’ αυτό κρατάμε την αισιοδοξία της εορταστικής περιόδου που κατέγραψε μια δυναμική, για την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων που ξεκινά από την Δευτέρα. Περιμένουμε την περίοδο των εκπτώσεων οι καταναλωτές να κάνουν τις χειμερινές αγορές τους και να υπάρξει μια ώθηση στην αγορά». Εκείνο που αναμφίβολα λειτούργησε ως «καύσιμο» την περίοδο των εορτών ήταν η χορήγηση των επιδομάτων, η πληρωμή των μισθών στους δημοσίους υπαλλήλους, η καταβολή των συντάξεων και η χορήγηση του δώρου στον ιδιωτικό τομέα. Και ενώ η αγορά εφέτος θύμισε σε κάτι τις προ κρίσης εποχές, τα βλέμματα όλων στρέφονται πλέον στις εκπτώσεις που ξεκινούν εφέτος νωρίτερα από κάθε άλλη φορά, την προσεχή Δευτέρα 8 Ιανουαρίου με το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης να δηλώνει ότι θα πράξει ό,τι είναι δυνατόν προκειμένου οι εκπτώσεις να είναι πραγματικές και να μην παραπλανηθούν οι καταναλωτές.