Aκυρώθηκε ξανά από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η χρηματοδότηση μέσω του μηχανισμού CEF II (Connecting Europe Facility II) του έργου υπογειοποίησης της νέας διπλής ηλεκτροκίνητης σιδηροδρομικής γραμμής, από το Ρίο μέχρι το νότιο λιμάνι της Πάτρας.
Πρόκειται για τη δεύτερη στη σειρά απόρριψη του συγκεκριμένου έργου από το ανταγωνιστικό πρόγραμμα της ΕΕ. Aπό την πλευρά της η Δημοτική Αρχή παίρνει θέση για την συγκεκριμένη εξέλιξη και όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της: «Η εξέλιξη δεν αλλάζει τη σταθερή διεκδίκηση της πόλης μας και φυσικά θεωρούμε ότι απ’ την πλευρά της Κυβέρνησης πρέπει να αναζητηθούν εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης και σε κάθε περίπτωση, να μην υπάρξει ούτε σκέψη για «διχοτομικές» λύσεις, στη λογική του δήθεν «ρεαλισμού», λόγω απόρριψης του αιτήματος. Άλλωστε, τα έργα που εγκρίθηκαν απ’ την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δείχνουν καθαρά ότι όταν εξυπηρετούνται συγκεκριμένες προτεραιότητες, π.χ. η συνέχιση του πολέμου στην Ουκρανία, το χρήμα «ρέει». Ο πατραϊκός λαός, σε όλη αυτή την πορεία, είχε απέναντί του και τους διάφορους «καλοθελητές» του συστήματος στην πόλη μας, όσους δεν
μπορούν να διανοηθούν ότι μπορείς να διεκδικείς, σε σύγκρουση με μεγάλα συμφέροντα. Τους γνωρίζουμε καλά και ξέρουμε ότι σε κάθε κρίσιμη στιγμή, ξεπετιούνται για να σπείρουν το σπόρο της αμφισβήτησης και της υποταγής. Αυτό είδαμε σήμερα να κάνει η Περιφερειακή Αρχή της Δυτικής Ελλάδας, που μέσω παρεμβάσεων εκπροσώπων της δηλώνει «ανοιχτή» σε όλα τα ενδεχόμενα. Το ίδιο και τα «καλά παιδιά» της αντιπολίτευσης στο Δημοτικό Συμβούλιο, που είτε φανερά είτε με «άλλα λόγια να αγαπιόμαστε» επί της ουσίας επαναφέρουν το ζήτημα της επίγειας διέλευσης και της καταστροφής του παραλιακού μετώπου και του πολεοδομικού ιστού της πόλης μας. Η Δημοτική Αρχή καλεί την πόλη σε συναγερμό! Δεν υποχωρούμε από το δίκιο μας, από την πόλη και τη ζωή που μας αξίζει».
Συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών ζητά ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτ. Ελλάδας
Άμεση συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, με αφορμή τις πρόσφατες αρνητικές εξελίξεις γύρω από το θέμα χρηματοδότησης της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής στην Πάτρα, ζητά με επιστολή του ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας Βαγγέλης Καραχάλιος.
Το πλήρες κείμενο της επιστολής του κ. Καραχάλιου έχει ως εξής:
«Η υπογειοποίηση του τρένου αποτελεί ένα έργο που θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, τη μείωση της ηχορύπανσης και την αύξηση της ασφάλειας για τους κατοίκους της Πάτρας. Επιπλέον, θα δώσει τη δυνατότητα για την ανάπτυξη νέων αστικών χώρων και θα βελτιώσει τη συνολική εικόνα της πόλης μας.
Είναι κατανοητό ότι υπάρχουν δυσκολίες και προκλήσεις που συνδέονται με τη χρηματοδότηση τέτοιων μεγάλων έργων ιδίως όταν δεν λαμβάνονται υπόψη οι ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και δεν αναδεικνύονται τα πλήρη δεδομένα (τεχνικά, χρηματοδοτικά και πολιτικά) σχεδιασμού. Παρόλα αυτά, πιστεύουμε ότι υπάρχουν εναλλακτικές τεχνικές λύσεις και πόροι που μπορούν να αξιοποιηθούν για την εξασφάλιση των απαιτούμενων κεφαλαίων.
Το τρένο, μετά από 20 χρόνια σχεδιασμών και μελετών πρέπει να έρθει επιτέλους στη Πάτρα, να συνδεθεί με το νέο λιμάνι και να φτάσει με ασφάλεια και στην Ηλεία, το κέντρο πρωτογενούς παραγωγής της Δυτικής Ελλάδας.
Ως εκ τούτου, παρακαλούμε να οριστεί το αμέσως επόμενο διάστημα μια συνάντηση μαζί σας, προκειμένου να συζητήσουμε λεπτομερώς το ζήτημα και να εξετάσουμε τις δυνατότητες χρηματοδότησης και προώθησης του έργου».
Β. Αϊβαλής: Όνειδος η απόρριψη
Aπό την πλευρά της η παράταξη «Πάτρα- Σπουδαία και πάλι» με επικεφαλής τον Βασίλη Αϊβαλή τονίζει με ανακοίνωσή της: « Η νέα απόρριψη του αιτήματος υπογειοποίησης της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής από την Πόλη της Πάτρας αποτελεί όνειδος για την περιοχή αλλά και την Κυβέρνηση, η οποία έχει εδώ και καιρό δεσμευτεί για την έγκριση του εν λόγω έργου και μάλιστα από τα πιο επίσημα χείλη εκείνα του Πρωθυπουργού, ο οποίος σας θυμίζω ότι μετά την προηγούμενη απόρριψη του αιτήματος από την ΕΕ για ένταξη του έργου στο CEF, είχε δεσμευτεί ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ότι θα έβαζε πλάτη για την έγκρισή του.
Ταυτόχρονα, αποτελεί και τη λύση του μυστηρίου της μυστικοπάθειας, στα πλαίσια μιας άριστης συνεργασίας, που υπήρξε στην συνάντηση της τότε Υφυπουργού Υποδομών και του Δημάρχου Πατρέων στο Δημαρχείο παρουσία ανώτατων στελεχών των σιδηροδρόμων στην χώρα (ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, κλπ), όταν η τ. Υφυπουργός απάντησε για ένα σωρό ζητήματα ΠΛΗΝ του κυρίαρχου σχετικά με τις εξελίξεις , δηλαδή πλην της υπογειοποίησης της Νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής από την πόλη της Πάτρας. Και για να τελειώνουμε… Χωρίς κρυφές ατζέντες και υπόγειες τοποθετήσεις. Η πόλη δεν μπορεί να περιμένει για ακόμη μία φορά άλλα δύο – τρία χρόνια για νέα υποβολή στο CEF για πιθανή ένταξη. Όλοι θα πρέπει να ενημερωθούμε για το σχέδιο που υποβλήθηκε στην ΕΕ για χρηματοδότηση και κυρίως τους λόγους απόρριψής του».